Algemene voorwaarden

Artikel 1 - Definities

In deze omstandigheden hebben de volgende termen de volgende betekenis:

Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

dag: kalenderdag;

Duurzaak: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in een bepaalde periode is gespreid;

Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

Modelformulier voor herroeping: het door de ondernemer ter beschikking gestelde modelformulier voor herroeping dat een consument kan invullen als hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.

Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

Een "overeenkomst op afstand" is een overeenkomst waarbij tot het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand in het kader van een door het bedrijf georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van goederen en/of diensten;

Techniek voor communicatie op afstand is het middel waardoor een overeenkomst kan worden gesloten, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Algemene voorwaarden: de huidige algemene voorwaarden van de ondernemer.

-

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Sently

E-mailadres: info@sently.nl

Kvk en btw-gegevens beschikbaar op aanvraag

-

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

 

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op alle overeenkomsten op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.

 

Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

 

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid, voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager . Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

 

Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de voor hem meest gunstige bepaling is.

 

Indien op enig moment één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig of nietig zijn, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling die zo dicht mogelijk bij het origineel komt.

 

Situaties die niet in deze algemene voorwaarden geregeld zijn, dienen te worden beoordeeld "naar de geest" van deze algemene voorwaarden.

Eventuele onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze Algemene Voorwaarden dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze Algemene Voorwaarden.

 

-

 

Artikel 4 - Het aanbod

 

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

 

Het aanbod is vrijblijvend. Opdrachtnemer heeft het recht het aanbod te wijzigen en aan te passen.

 

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een ​​goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke fouten of vergissingen in het aanbod binden opdrachtnemer niet.

 

Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

 

De afbeeldingen van de producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De opdrachtnemer kan er niet voor instaan ​​dat de afgebeelde kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.

 

Elk aanbod bevat voldoende informatie om voor de consument duidelijk te zijn wat de rechten en plichten zijn, die zijn verbonden aan de aanvaarding van het aanbod. Het gaat om de in het bijzonder:

prijs inclusief belastingen;

 

de eventuele verzendkosten;

 

hoe de overeenkomst tot stand komt en welke stappen daarvoor nodig zijn;

 

of het herroepingsrecht van toepassing is of niet;

 

de wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst;

 

de termijn voor aanvaarding van de aanbieding of de termijn waarbinnen de opdrachtnemer de prijs garandeert;

 

de snelheid van communicatie over lange afstand indien de kosten van het gebruik van de technologie voor communicatie over lange afstand worden berekend op een andere grondslag dan het normale basistarief van het gebruikte communicatiemiddel;

of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gepresenteerd, en zo ja op welke wijze de consument deze kan inzien;

 

hoe de consument voor het sluiten van de overeenkomst de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien nodig kan herstellen;

elke andere taal waarin de overeenkomst kan worden gesloten dan het Nederlands;

 

de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;

de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurovereenkomst.

-

 

Artikel 5 - De Overeenkomst

 

De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

 

Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ondernemer de ontvangst van deze aanvaarding niet heeft bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

 

Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft opdrachtnemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige internetomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, treft de ondernemer passende beveiligingsmaatregelen.

 

De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de opdrachtnemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, heeft hij het recht gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

 

De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of in een vorm die door de consument in een toegankelijke vorm kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

 

1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

2. de voorwaarden en wijze waarop de consument van zijn herroepingsrecht gebruik kan maken of een duidelijke melding dat het herroepingsrecht uitgesloten is;

3. informatie over garanties en bestaande service na verkoop;

4. de in artikel 4 lid 3 sub 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór het sluiten van de overeenkomst;

5. de voorwaarden voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

 

Bij een verlengde transactie geldt het bepaalde in het vorige lid alleen voor de eerste levering.

 

Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 

-

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

 

Bij levering van de producten:

 

Bij productaankopen heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger het product heeft ontvangen.

 

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Opdrachtnemer retourneren, conform de door Opdrachtnemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Indien de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, dient hij dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan de ondernemer te melden. De consument dient dit door middel van het modelformulier door te geven. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient hij het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument moet bewijzen dat hij de geleverde goederen tijdig heeft teruggestuurd, b.v. B. door een afleverbewijs.

 

Indien de opdrachtgever na het verstrijken van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet aan de ondernemer heeft meegedeeld gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht of indien hij het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, wordt de koop geacht te zijn voltooid.

 

Als u diensten verleent:

 

Bij levering van diensten heeft de consument het recht de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden met een opzegtermijn van minimaal 14 dagen vanaf de datum van het sluiten van de overeenkomst.

 

Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

-

 

Artikel 7 - Annuleringskosten

 

Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, mogen de kosten van terugzending niet hoger zijn dan de kosten van terugzending.

 

Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Voorwaarde is dat de goederen al door de online verkoper zijn ontvangen of dat een overtuigend bewijs van de volledige terugzending kan worden overlegd. Terugbetaling vindt plaats met hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven voor een ander betaalmiddel.

 

Bij schade aan het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf, is de consument verantwoordelijk voor de volledige waardevermindering van het product.

 

De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt; dit moet gebeuren vóór het sluiten van het koopcontract.

 

-

 

Artikel 8 - Uitzonderingen op het herroepingsrecht

 

De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor de in lid 2 en 3 omschreven producten. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

 

Uitzonderingen op het herroepingsrecht zijn alleen mogelijk voor producten

 

1. tot stand gebracht door de ondernemer volgens specificaties van de consument;

2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

3. die door hun aard niet kunnen worden geretourneerd;

4. die snel kunnen bederven of verouderen;

5. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop opdrachtnemer geen invloed heeft;

6. voor losse kranten en tijdschriften;

7. voor audio- en video-opnamen en computersoftware, dat de consument de verzegeling heeft verbroken.

8. voor hygiëneproducten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

 

Uitzonderingen op het herroepingsrecht zijn alleen mogelijk voor diensten:

1. betreffende logies, vervoer, maaltijden of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode,

2. een levering die met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen vóór het einde van de bedenktijd;

3. met betrekking tot weddenschappen en loterijen.

 

-

 

Artikel 9 - Prijs

 

Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

 

In afwijking van het vorige lid kan Opdrachtnemer producten of diensten, waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Opdrachtnemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat vermelde prijzen richtprijzen zijn, dienen bij het aanbod te worden vermeld.

 

Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien zij het gevolg zijn van wettelijke bepalingen of verordeningen.

 

Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien opdrachtnemer hiermee heeft ingestemd en:

 

1. ze voortvloeien uit wettelijke bepalingen of voorschriften; of

2. de consument heeft het recht de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

 

De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor de gevolgen van druk- en zetfouten. Bij druk- en zetfouten is opdrachtnemer niet verplicht het product tegen de foutieve prijs te leveren.

 

-

 

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

 

De opdrachtnemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften . Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor andere dan normale doeleinden.

 

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

 

Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering schriftelijk aan opdrachtnemer te worden gemeld. Producten dienen in de originele verpakking en in nieuwstaat geretourneerd te worden.

 

De garantietermijn van de opdrachtnemer komt overeen met de garantietermijn van de fabrikant. De contractant is echter nimmer aansprakelijk voor de finaliteit van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen met betrekking tot het gebruik of de toepassing van de producten.

 

De garantie is niet van toepassing als:

 

de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door een derde heeft laten repareren en/of bewerken;

 

de geleverde producten zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden of anderszins onzorgvuldig of in strijd met de instructies van opdrachtnemer zijn behandeld en/of zijn behandeld op de verpakking;

 

de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen in verband met de aard of kwaliteit van het gebruikte materiaal.

 

-

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering

 

De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

 

Als plaats van bezorging geldt het adres dat de consument aan de ondernemer heeft opgegeven.

 

Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op schadevergoeding.

Alle levertijden zijn indicatief. Aan de vermelde voorwaarden kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op enige schadevergoeding.

 

In geval van ontbinding conform lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

 

Indien levering van een besteld product niet mogelijk is, zal de ondernemer zich inspannen om een ​​vervangend artikel te leveren. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten voor een eventuele retourzending zijn voor rekening van opdrachtnemer.

 

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een aan de ondernemer bekende vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

-

 

Artikel 12 - Permanente transacties: duur, opzegging en vernieuwing

Beëindiging

De consument kan een overeenkomst voor het geregeld afleveren van goederen (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten die voor onbepaalde tijd is aangegaan, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

 

De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van zaken (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste minste een maand.

 

De consument kan de in de vorige leden genoemde afspraken:

 

te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

 

onderbreek tenminste op de manier waarop ze door hem zijn voltooid;

 

altijd eindigen met dezelfde opzegtermijn die opdrachtnemer zichzelf heeft gesteld.

 

Vernieuwing

 

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en strekt tot het geregeld afleveren van zaken (elektriciteit daaronder begrepen) of het verrichten van diensten, kan niet stilzwijgend worden verlengd of verlengd voor een bepaalde duur.

 

In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- en weekbladen en tijdschriften, stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden als de consument bezwaar maakt tegen deze verlenging van de overeenkomst. kan de verlenging beëindigen met een opzegtermijn van maximaal één maand.

 

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die tot doel heeft het geregeld afleveren van goederen of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden, als de overeenkomst maar heeft als doel de bezorging van dag-, nieuws- en weekbladen en periodieken minder dan eenmaal per maand.

 

Een overeenkomst voor bepaalde tijd tot het geregeld afleveren van dag-, week- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

 

Dieren

 

Bij overeenkomsten met een duur van meer dan een jaar mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij redelijkheid en billijkheid dit inhouden vóór de einde van de overeengekomen periode te beëindigen.

 

-

 

Artikel 13 - Betaling

 

In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op het moment dat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

 

De consument is verplicht om eventuele fouten in doorgegeven of verstrekte betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

Bij wanbetaling door de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen het recht om vooraf door de klant medegedeelde redelijke kosten in rekening te brengen.

 

 

-

 

 

Artikel 14 - Klachtenregeling

 

Opdrachtnemer beschikt over een gedegen klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze procedure.

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen zeven dagen nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

Bij de opdrachtnemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 

Indien de klacht niet in der minne kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

Bij een klacht dient de consument zich eerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en klachten niet in der minne kunnen worden opgelost, dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), die gratis bemiddelt. Check via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/ of deze webshop een lopend lidmaatschap heeft. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, dan heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur ingestelde onafhankelijke geschillencommissie, wiens uitspraak bindend is en waar zowel ondernemer als consument zich in kunnen vinden. Aan het indienen van een geschil bij deze commissie zijn kosten verbonden, die de consument dient te betalen aan de bevoegde commissie. Er is ook de mogelijkheid om een ​​klacht in te dienen via het Europese OS-platform (http://ec.europa.eu/odr).

Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

Indien een klacht door opdrachtnemer gegrond wordt bevonden, zal opdrachtnemer naar haar keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 - Herroepingsrecht

 

Garantie- en retourinformatie

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na de herroeping heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product retour te sturen. Je krijgt dan een tegoed voor het volledige bedrag van de bestelling inclusief verzendkosten. Enkel de kosten voor de terugreis van uw woonplaats naar de webshop zijn voor uw rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om dit recht uit te oefenen, kunt u contact met ons opnemen via info@sently.nl. We zullen u vervolgens binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugbetalen, mits het product reeds in perfecte staat retour ontvangen is.

Retour uitzondering

Producten die voldoen aan één of meerdere van de volgende punten kunnen niet geretourneerd worden.

 

Voor verzegelde producten. Zodra de verzegeling is verbroken, kunnen deze producten niet meer worden geretourneerd.

1. door de ondernemer tot stand zijn gebracht volgens specificaties van de consument;

2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

3. die door hun aard niet kunnen worden geretourneerd;

4. die snel kunnen bederven of verouderen;

5. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop opdrachtnemer geen invloed heeft;

6. voor losse kranten en tijdschriften;

7. voor audio- en video-opnamen en computersoftware, dat de consument de verzegeling heeft verbroken.

Garantie


De garanties staan ​​apart per product vermeld. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact met ons op voor meer informatie.

 

-

Artikel 16 - Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook als de consument in het buitenland woont.

Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Bepalingen die aanvullend zijn op of afwijken van deze algemene voorwaarden mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument toegankelijk kunnen worden gehouden op een duurzame gegevensdrager.

-

Artikel 18 - Klachtenregeling

Wij raden u aan om eventuele klachten eerst te mailen melden aan info@sently.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan heeft u de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan Stichting WebwinkelKeur voor arbitrage. Sinds 15 februari 2016 kunnen consumenten in de EU ook een klacht indienen via het OS-platform van de Europese Commissie. U vindt dit OS-platform op http://ec.europa.eu/odr. Indien uw klacht nog niet elders in behandeling is, staat het u vrij om uw klacht in te dienen via het platform van de Europese Unie.

Sently

E-mailadres: info@sently.nl

Kvk en btw-gegevens beschikbaar op aanvraag